Höstgäddan & Höstabborren!!!

Lördagen Den 7/9 kl 09:00-14:00 (gäddtävling) 16-19 (abborretävling), anordnar Tibro sportfiskeklubb två separata lagtävlingar i gädd och abborrefiske på samma dag. Tävlingarna är en C&R-tävlingar (catch and release= återutsättning), där de 3 längsta fiskarna inom laget räknas som poängfiskar. Laget som får störst totallängd på 3 godkända fiskar över minimåttet blir årets segrare i höstgäddan och höstabborren 2019. Varje lag består av upp till max 3 fiskare/lag, Endast traditionellt spinnfiske/flugfiske är tillåtet. Det är inte tillåtet att meta eller köra trolling efter gäddan eller abborren.
Samling och kaptensmöte 08:30, tävlingstid Gädda 09-14:00 abborre 16-19:00
Tävlingskostnad 300kr/team för vardera tävling. Så är man med på båda så är det lika med dubbla tävlingsavgifter.
Klubben bjuder på korv och bröd för dem som deltar i båda tävlingarna. Klubben kommer även erbjuda möjligheten till att köpa dricka på plats.
Anmälan sker på plats, information och regler finner ni på vår hemsida www.tibrosfk.se/hostgaddan samt att vi kör en genomgång på kaptensmötet. Eller genom att ringa till Pelle 0731839810