Tibro sportfiskeklubb har ett nära samarbete med riksorganisationen Sportfiskarna som arbetar för att det ska finnas ett bra fiske i rena vatten med friska fiskbestånd m.m. Vi kan därför erbjuda elever på våra närliggande skolor att få arrangera en fiskedag som går under Sportfiskarnas klassdraget.

Hur går det då till?

Klassdraget ansöks av klubben till sportfiskarna som sedan i sin tur skickar ut fiskeutrustning (Mete/Pimpelspön) och 2 pedagogiska arbetsmaterial (Handböckerna “Fiskehandboken” och “Följ med på fiske”) och som grädde på moset får alla barn behålla sina spön och ta med hem.

Skulle er skola/klass vara intresserade av att genomföra en dag i sportfiskets tecken så är ni varmt välkomna att höra av er. Dagens arrangeras efter överenskommelse.

Kontakta Ungdomsledarna

: Pelle 0731-839810 eller Robert Johansson 0706-749636