kommer inom kort….

Vi har köpt in en medlemsbåt till hamnen i Sånna som man skall kunna låna för de medlemmar som ej har tillgång till egen båt. Båten kommer att vara låst med ett kodlås och endast vara försedd med åror & ankare. Men om man skulle vilja är det helt ok att ta med sig egen motor. Dock skall båten lagas upp något innan vi kan låna ut den, men mer info kommer inom kort.

Krav för att få låna båten.

1. Alltid bära flytväst i båten.
  2. Använda allmänt sjövett.
  3. Var rädd om båten. Om något förstörs så måste detta meddelas direkt till ansvarig/styrelsen.
  4. Lån av båten sker på egen risk. Klubben ansvarar inte för eventuella skador på varken person eller båt, som kan drabba de som använder båten.
  5. Lämna alltid tillbaka båten i det skick du själv vill finna den, städa ur linor och förpackningar m.m.
  6. Se till att låsa båten + åror ordentligt efter dig.