DM tävlingar 2024

Dm gäddtrolling 8/6 samt Spinnfiske efter gädda och abborre 2024 17/8-2024

Max 3 deltagare/båtteam.

5 längsta gäller med minimimått på gädda 50cm och 20cm på abborre. 100% catch and realese.

Djupriggar är inte tillåtet.

Endast konstgjorda beten får användas.

Livescope m.m. är ej tillåtet

Visa varandra hänsyn.

OBS!! Inget rekfiske får ske 1 vecka innan tävling!

Rapportering av fångst kommer ske genom appen fischamp, kod till tävling samt mätbräda delas ut innan start. Se till att appen är nedladdad innan tävling.
OBS!! SE TILL ATT HELA FISKEN OCH LÄNGDEN SYNS PÅ BILD. KONTROLLER KOMMER SKE LÖPANDE UNDER TÄVLINGEN. VID OFULLSTÄNDIG BILD STRYKS DEN UR TÄVLINGEN.

Flytväst/flytplagg under hela tävlingen vsamt medlemskap i sportfiskarna är ett krav.

Anmälan görs via kommentarsfältet i evenemanget för tävlingen med Teamnamn samt mejla in ert teamnamn, namn , telefonnummer , mejl och medlemsnummer till alla i teamet till tibrosfk@gmail.com

Pris 400 kr/båtteam då ingår fiskekort och rampavgifter.
Se till att vara i god tid så att alla hinner lägga i sina båtar.

Kaptensmöte 07:30 där får ni mätbräda, kod, därefter gemensam start. Resultatet kommer ni se i appen FISHCHAMP och på Facebook Tibro sportfiskeklubbs hemsida

Tävlingstid gäddtrolling 08:00-14:00

Prisutdelning sker direkt i hamnen efter tävlingen.

Tävlingen är också kval till SM

Tävlingen arrangeras av Tibro Sportfiskeklubb tillsammans med Sportfiskarna Distrikt Skaraborgs län.

DM tävlingar 2023

Spinnfiske efter gädda och abborre 2023 2/9-2023

Djupriggar är inte tillåtet.

Endast konstgjorda beten får användas.

Livescope m.m. är ej tillåtet

Visa varandra hänsyn

OBS!! Inget rekfiske 1 vecka innan tävling!

Flytväst/flytplagg samt medlemskap i sportfiskarna är ett krav.

Anmälan görs via kommentarsfältet i evenemanget för tävlingen med Teamnamn.. Mejla sedan in ert teamnamn, namn , telefonnummer , mejl och medlemsnummer till alla i teamet till tibrosfk@gmail.com

Pris 400 kr/båtteam då ingår fiskekort och rampavgifter.
Se till att vara i god tid så att alla hinner lägga i sina båtar.

Tävlingstid gädda 08:00-13:00 och abborre 15:00-20:00

Prisutdelning sker direkt i hamnen efter tävlingen.

Tävlingen är också kval till SM

Tävlingen arrangeras av Sportfiskarna Distrikt Skaraborgs län tillsammans med Tibro Sportfiskeklubb.

Gäddtrolling 10/6 2023 klockan 08:00-14:00

Max 4spön/båtteam.

Max 3 deltagare/båtteam.

5 längsta gäller med minimimått på 50 cm. 100% catch and realese.

Djupriggar är inte tillåtet.

Endast konstgjorda beten får användas. Betena måste släppas ut, inte kastas ut.

Visa varandra hänsyn

OBS!! Inget rekfiske 1 vecka innan tävling!

Rapportering av fångst kommer ske genom appen Fishy Live, kod till tävling, mätbräda och referenssak delas ut innan start. Se till att appen är nedladdad innan tävling.
OBS!! SE TILL ATT HELA FISKEN, REFERENSSAK OCH LÄNGDEN SYNS PÅ BILD. KONTROLLER KOMMER SKE LÖPANDE UNDER TÄVLINGEN. VID OFULLSTÄNDIG BILD STRYKS DEN UR TÄVLINGEN.

Flytväst/flytplagg samt medlemskap i sportfiskarna är ett krav.

Anmälan görs via kommentarsfältet i evenemanget för tävlingen med Teamnamn.. Mejla sedan in ert teamnamn, namn , telefonnumnmer , mejl och medlemsnummer till alla i teamet till tibrosfk@gmail.com

Pris 400 kr/båtteam då ingår fiskekort och rampavgifter.
Se till att vara i god tid så att alla hinner rampa i sina båtar.

Kaptensmöte 07:30 där får ni mätbräda, kod och referenssak, därefter fri start men inga beten i vattnet innan 08:00. Resultatet kommer ni se i appen FISHCHAMP och på Facebook Tibro sportfiskeklubbs hemsida

Tävlingstid 08:00-14:00

Prisutdelning sker direkt i hamnen efter tävlinge, ca 14:30!

Spinnfiske Gädda:

Spinnfiske Abborrre:

Klubben har ansökt om att få köra DM i Gäddtrolling, Spinnfiske Gädda & Abborre även 2023.

DM tävlingar 2022

11 Juni DM i gäddtrolling

20 Augusti Höstgäddan DM i spinfiske efter gädda, Förmiddag

20 Augusti Höstabborren DM i spinnfiske efter abborre. Eftermiddag kväll

Tävlingsinfo samt regler hittar ni i under rubriken tävling & evenemang. Samt på klubbens facebooksida och under gruppen Dm-fiske i skaraborg

Varmt välkomna

DM tävlingar 2021

DM i gäddtrolling

4 September Höstgäddan DM i spinfiske efter gädda

4 September Höstabborren DM i spinnfiske efter abborre.

Varmt välkomna