Eldningsförbud nere vid hamnen

Hej allihopa!

Som ni alla säkert vet så är det fruktansvärt torrt i skog och mark. En gnista på fel ställe kan ödelägga o förstöra väldigt mycket!

Har idag 25/7 varit i kontakt med Tibro kommun och räddningscentralen och fått bekräftat att totalt Eldningsförbud råder till vidare! Även med gasolgrill som står på “säkrad mark”. Detta medför därför att vi inte kommer att kunna grilla på invigning av klubbstugan i helgen, men säkerheten går före allt och jag hoppas att ni alla har förståelse för detta.

Så vi rekommenderar att ni tar med er kyld mat i stället (kallskuret pastasallad m.m.), dock kommer klubben att sälja kokt korv med bröd för dem som vill.

Till er som gärna tar en ciggarett ibland, så vill vi inte se att ni kastar fimpar i hamnområdet eller skogen och släcker dem på ett bra säkert sätt utan risk för vidareantändning. Tänk på vart du fimpar och ta med dig fimpen hem!.

Vi önskar er en fantastisk fin vecka och hoppas att vi ses på invigningen på Lördag kl 14:00

/Med vänliga hälsningar,  Pelle Tibro Sportfiskeklubb.